Thursday, August 28, 2008

بهدوء

امبارح رحت اغسل ودانى من الشمع الدكتور سألنى انهى ودن اللى فيها المشكله قلتله الاتنين بص فى الشمال قال الله من الممدوده قوى دى وبعد كده بص فى اليمين قاللى وكنت عاوز تسمع حاجة وراح جاب ميه سخنه وبتاع شكله غريب كده شبه المسدس وطاخ طاخ راح مخرج عمود شمع من ودنى بس لقيت دوشه حواليه اصوات كلاكسات عالية اوى وستات يتزغرد والناس بتتكلم بصوت عالى انا ماكنتش سامع اى حاجة من العك ده الشارع كان بالنسبة لى مكان هادى جدا المهم قبل ما افوق من ذهولى كان حط المسدس فى الودن التانية وطاخ طوخ طاخ راح مخرج عمود اكبر من الاولانى سألنى ها يا عم سامع قلتله هو الشارع صوته كده على طول قاللى ده انت هتندم اليومين اللى جايين ع النعمة اللى كنت فيها بس نزلت مش قادر استحمل صوت الكلاكسات وعلى ما وصلت البيت كنت صدعت فضلت قاعد قدام الكمبيوتر لحد الساعة 3 ع التوقيت القديم يعنى 2 ع التوقيت الجديد وبعد كده قمت نمت وفجأة سمعت صوت عالى اوى بيأذن للفجر قلت ياه هو انا بقيت مؤمن للدرجه دى انام قبل الفجر بساعتين ومع ذلك اصحى الحمد لله بس فكرت لقيت ان ودنى هى اللى بقت مؤمنه واتعدلت وكملت نوم لكن المؤذن كان لسه فى اشهد ان لا اله الا الله بردو فضلت مكسل ومش عايز اقوم اصلى لحد ما الأذان خلص وكسلى قعد يزغرد من الفرحة لكن ماعرفش فجأه سمعت صوت ديك عملاق قعد يدن لما خرم ودنى وفى الأخر لقيت النوم حلم مستحيل قمت صليت المشكله ان على ماأذكر قبل ما اغسل ودانى ماكنتش كده انا مش قادر استحمل صوت الميه وهى نازلة من الحنفية ولا صوت صوابعى على الكيبورد يلا بس الحمد لله مصلحة انى صليت الفجربس بجد انا خايف من المواجهة من باقى اليوم

No comments: